Marketing w internecie

Marketing internetowy rozwija się bardzo szybko i stał się niezbędnym elementem działalności niemal każdej firmy.

Obecnie potencjalni klienci szukają produktów i usług zaspokajających ich potrzeby w internecie bez względu na to czy chcą je kupić lub zamówić przez internet czy w fizycznie istniejącym punkcie sprzedaży lub obsługi klienta. I dlatego każda firma powinna poświęcić trochę czasu i upewnić się, że działania mające na celu pozyskanie klientów również skupiają się na marketingu w internecie, aby zmaksymalizować dochody i rozwój biznesu. Osiągane lepsze efekty i ponoszone niższe koszty promocji firmy przy pomocy marketingu internetowego przebijają tradycyjne metody marketingowe, które stają się za drogie i zbyt mało skuteczne. Oczywiście użycie wszystkich rodzajów marketingu internetowego na raz nie jest dobrym pomysłem i należy skupić się na kilku sposobach promocji biznesu w internecie. Najważniejsze z nich krótko opisujemy poniżej, ale nie wyczerpujemy tematu i nie sugerujemy, że obowiązkowo należy użyć wszystkich rodzajów pozyskiwania klientów, gdyż nie każdy sposób jest dobry dla każdej branży. Warto zapytać fachowca o swoją branżę i swój biznes, a on wskaże odpowiednie rodzaje działań marketingowych, które bardzo dobrze się nadają do pozyskania klientów w internecie.

Pozycjonowanie stron (SEO).

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się na działaniach zmierzającym do wypromowania witryny wprowadzając ją na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Według wybranych słów kluczowych określających przedmiot działalności firmy, jej produkty i proponowane usługi. Specjaliści, zajmujący się pozycjonowaniem, dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu działają zgodnie z etycznymi wymogami wyszukiwarek skutecznie osiągając trwałe i wysokie wyniki.

Linki sponsorowane (Google AdWords).

Efektywne pozycjonowanie oraz przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych związane jest z działaniami mającymi prowadzić do zdobycia jak największej ilości wejść na stronę internetową. Dlatego warto skorzystać z formy reklamy jaką stanowią linki sponsorowane proponowane w ramach usług świadczonych przez naszą firmę. Korzystając z oferty na pozycjonowanie i linki sponsorowane w skuteczny sposób dotrzesz do wszystkich użytkowników i zwiększysz maksymalnie liczbę potencjalnych klientów. Ale najważniejsze, że możesz pokazać się swoim potencjalnym klientom od razu, od pierwszego dnia nie czekając na efekty pozycjonowania strony, które trzeba czekać co najmniej kilka tygodni.

Marketing szeptany (Buzz marketing).

Marketing szeptany ma na celu przekazanie informacji o produktach lub usługach użytkownikom Internetu oraz zachęcenie ich do zapoznania się z ofertą firmy i skorzystania z niej. Celem jest wywołanie pozytywnego wrażenia, pozytywnej reakcji u potencjalnych klientów na prezentowany produkt czy usługę. Budowanie pozytywnej opinii oraz rozmowy z zainteresowanymi klientami pomagają w zdobywaniu najbardziej wartościowych klientów. Tacy klienci są zdecydowani kupić produkt lub usługę, gdyż podjęli już decyzję, ale szukają firmy, która zaoferuje wysoką jakość w stosunku do ceny. Warto włożyć wysiłek z zdobycie klientów przekonanych do oferty firmy, ponieważ ich zadowolenie z otrzymanego produktu czy usługi przełoży się na promowanie oferty firmy w formie rozsiania dobrej opinii wśród ich znajomych i wśród części użytkowników internetu.

Media społecznościowe (Social Media).

Media społecznościowe to wbrew pozorom i powszechnego mniemania dosyć szeroki temat i pojęcie. Do mediów społecznościowych poza znanymi portalami jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy Google+ należą również wszelkie blogi, mikroblogi, videoblogi, fotoblogi, wiki, fora tematyczne, wirtualne światy gier czy wirtualne światy społecznościowe. Jednym słowem są to strony, które zawierają funkcje interakcji użytkowników w postaci dzielenia się treścią, zdjęciami, filmami, komentowaniem wstawionych informacji i przesyłaniem dalej.

Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej strony internetowej?

Strony serwisów społecznościowych dają nam szansę dotrzeć do określonych grup użytkowników, potencjalnych klientów zainteresowanych tematem jaki my chcemy im zaprezentować. Sklepom internetowym można polecić portale Instagram i Pinterest, Facebook gdzie w łatwy i efektowny sposób można przedstawić swoje produkty. Firmy usługowe powinny skupić uwagę na blogach, forach tematycznych, videoportalach (YouTube). Komentując i dyskutując z użytkownikami stwarza się możliwość rozwiązywania ich problemów zachęcając do skorzystania usług jakie firma posiada w swojej ofercie. A na videoblogach i videoportalach można zamieszczać krótkie filmy

pokazujące: zalety usługi lub produktu, instrukcję i sposób użycia, a także korzyści dla klienta.

E-mail marketing inaczej zwany e-mailing lub (nieprawidłowo) mailing.

Poczta elektroniczna również jest świetnym narzędziem marketingowym i skutecznie pozwala docierać do potencjalnych klientów. Przemyślana i bardzo dobrze zaplanowana kampania e-mailingowa jest w stanie zaangażować odbiorców i przyciągnąć ich na stronę internetową przekonując ich do zakupu produktów lub usług. Również jest skuteczna w budowaniu bazy lojalnych klientów i zachęcania ich do regularnego korzystania z usług i produktów jakie oferuje dany biznes na swojej stronie internetowej budując trwałe relacje z klientami. E-mail marketing przynosi realne korzyści Twojej firmie. Wystarczy odpowiednia strategia e-mail marketingowa.